Instrument: Klaver

Sünnipäev:

Kodulehekülg: http://taneljoamets.edicypages.com

Videod:

Kontakt: taneljoamets@hot.ee

tanel joamets

Tanel Joamets on õppinud klaverit õpetajate Vassili Vesselovi ja Anu Antzoni juures Tartu I Lastemuusikakoolis (1983) ja Heino Elleri nimelises Tartu Muusikakoolis (1989) ning professor Valdur Rootsi juures Eesti Muusikaakadeemias (1994). Olulised olid ka improvisatsiooniõpingud muusikaakadeemias Anto Petti juures. 1998. aastal täiendas Tanel Joamets end Londonis Guildhall School of Music and Drama’s. Alates 1994. aastast töötab Tanel Joamets klaverieriala ja improvisatsiooni õppejõuna Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias ja alates 1997. aastast ühtlasi Elleri-nim. Tartu muusikakoolis.

Konkursid:

Griegi-nimeline konkurss (Tallinn, 1993) –  II preemia

Vabariiklik pianistide konkurss (Tallinn, 1994) – III preemia

I Rahvusvaheline Aleksandr Skrjabini nimeline pianistide konkurss (Nižni-Novgorod, 1995) –  diplom

II Rahvusvaheline Aleksandr Skrjabini nimeline pianistide konkurss (Moskva, 2000) – V preemia

Moodsa Kultuuri Konkurss (Düsseldorf, 1996) koos ansambliga Ekstemporistid – eripreemia

Preemiad:

Tartu Kultuurkapitali Aastastipendium 2001

Eesti Kultuurkapitali Interpreedi Aastastipendium 2010

Eesti Kultuurkapitali Tartumaa ekspertgrupi aastapreemia Tartumaa Kultuuripärl 2015

Tanel Joamets on andnud  soolokontserte Saksamaal, Soomes, Rootsis, Hollandis, Lätis, Valgevenes, Itaalias, Austrias, Gruusias, Aserbaidžaanis, Türgis. Pärast preemiavõitu Moskvas 2000. aastal esineb ta igal aastal paljudes Venemaa linnades (ja Kasahstanis), keskmiselt on tal olnud kaks turneed aastas. Kontserdid on ulatunud üle terve Venemaa enam kui sajasse linna Murmanskist Kislovodskini, Kaliningradist Kamtšatkani, ka suurlinnadesse nagu Moskva, Kaasan, Rostov, Ufaa, Perm, Jekaterinburg, Omsk, Novosibirsk, Krasnojarsk, Irkutsk, Habarovsk, Vladivostok, Minsk, Almatõ. Igal pool on olnud väga soe vastuvõtt ning on kutsutud tagasi esinema. Ka arvustused on kõikjal olnud väga positiivsed, erilist kiitust on pälvinud Skrjabini-interpretatsioonid.

Tanel Joametsa esituses oli tuld, tehnilist taset ja poeetilist veenvust. Kontsert oli nagu üks sügav hingetõmme. Pianist kõndis kõla- ja tempovalikutes ajuti noateral, aga parimatel hetkedel sai just selleset riskantsest kõndimisest esituse poeetiline rosin. Nii tulist ja pühendunud sisseelamist pole kontserdilavalt tükk aega kuulda olnud.(Evi Arujärv “Tanel Joametsa tuline klaveriõhtu Skrjabiniga”, Postimees 11.06.2002)

Tanel Joametsal oli muusikalist intuitsiooni, kunstilisust ja tehnikat, mida põletada. Ta mitte ei mängi vaid loob. Tema mängus on eeskujulik kontroll ühendatud sügavuse ja värskusega, mis on haruldased tänapäeva muusikamaailmas. (Cyrus Meher-Homji, The Australian, juuni1996)

Ta võlub kuulajaid oma kordumatusega. Ja hämmastava loomulikkusega. Ja asi ei ole siin ainult vormi selguses ja detailide peensuses, vaid selles kuidas tema mõistus pingeliselt resoneerib oma leidudega. See paneb kuulajad kaasa mõtlema, muudab nad kaasosalisteks, mitte vaid jälgijateks. Tanel Joametsal on rikkalikuim kõlapalett: pimestav-kirkast ja raskest-pingelisest fortest kõige peenemate piano varjunditeni. Sellise piano, mille puhul hinge kinni hoides kuulad, kuidas väreleb muusika hing. Ta kehtestab võimukalt omaenda ajakulgemise, see annab talle hämmastava vabaduse, justkui ta improviseeriks. (Karina Kagramanova, Kultura Nr. 34, Moskva, 7-13 september 2000)